Fostul multiplu campion de Formula 1, Niki Lauda, în vârstă de 70 de ani, a decedat, potrivit informațiilor făcute publice de familia acestuia, informează BBC.
„Cu profundă tristețe anunțăm că iubitul nostru Niki a decedat luni, în prezența familiei sale”, au anunțat rudele lui Lauda, prin intermediul unui comunicat.
Fostul pilot austriac a fost campion mondial de Formula 1 în anii 1975 și 1977, ca membru al echipei Ferrari și în 1984, alături de McLaren. În 1976 Lauda a suferit arsuri grave în urma unui accident în timpul Marelui Premiul al Germaniei, însă a revenit în circuit.
Niki Lauda s-a îmbolnăvit de gripă în luna ianuarie a acestui an, motiv pentru care a fost internat în spital timp de zece zile. Fostul campion mondial suferise un transplant pulmonar în august 2018.
A debutat în Formula 1 în 1971, când avea 22 de ani. După trei ani la echipe mici, fără posibilităţi, abilităţile sale l-au convins pe Enzo Ferrari să-l aducă la scuderia căluţului cabrat în 1974. De aici a început ascensiunea marelui Niki Lauda spre legendă. În prima cursă a urcat pe podium, la a treia a obţinut deja victoria, în sezonul următor a luat titlul mondial.
Accidentul de la Nurburgring a fost groaznic. Prins în maşina în flăcări, a suferit arsuri şi i-au fost afectaţi inclusiv plămânii. Medicii şi-au pus problema dacă va supravieţui, dar Niki Lauda a surprins întreaga lume recuperându-se spectaculos, iar 6 săptâmâni mai târziu concura din nou, urcând în maşină bandajat şi cu dureri mari după operaţiile suferite.
Niki Lauda s-a retras în 1979, după al doilea său titlu mondial, dedicându-se afacerilor – îşi deschisese între timp propria companie aeriană. A revenit însă pe circuit, spectaculos, în 1982, pentru duelul cu o altă legendă a Formulei 1, Alain Prost. Doi ani mai târziu a câştigat titlul, în 1984, după un sezon incredibil de disputat cu francezul, care îi era şi coleg la McLaren.
Lauda s-a retras a doua oară – şi definitiv – în 1985, din acel moment concentrându-se asupra afacerilor, inclusiv asupra managementului unor echipe de Formula 1.